Komplex & utseendefixering

Vi har alla komplex över våra kroppar. Det är så fruktansvärt vanligt. Själv svänger mina dagar hela tiden. Ibland känner jag mig jättenöjd med min kropp, ibland känns den mycket större än alla andras. Och ibland orkar man helt enkelt inte bry sig.
Utseende är ju väldigt viktigt idag, vi vill vara smala och snygga. Men vem har sagt att smalt egentligen alltid är så snyggt?

Det viktigaste är ju att man trivs med sig själv. Inte om man kommer i ett par jeans i storlek 24 eller 31, det är ju faktiskt inte det som är hela grejen. Eller? Jag kan i alla fall inte sluta älska Hayden Panettiere, hon ser bra ut, och hon trivs med sig själv fast hon är större än de flesta andra kändistjejerna. Hayden äter vad hon vill, och tränar när hon känner för det.
Ett ganska bra koncept, sen är det ju väldigt olika.

Vissa människor har en ämnesomsättning som gör att dem kan äta vad som helst men ändå förbli modellsmala, medan andra går upp i vikt. Själv skulle jag nog räkna mig till den andra gruppen, men jag tycker fortfarande inte att jag är tjock. Jag är bara kurvig, precis som Hayden ;)

Jag tycker det är tråkigt att tjejer ska behöva gå runt och kalla sig själva "tjocka" och må dåligt. Försök hitta nåt hos dig själv som du älskar och helt enkelt fixera dig vid det istället!

Ät varierat, träna mycket och unna dig godsaker ibland, glöm inte att leva!

Haha, jag skulle ju kunna bli värsta kostrådgivaren / personliga tränaren


Tjejen jag helt enkelt aldrig kommer att sluta snacka om, Hayden Panettiere,


Kommentarer
Postat av: Sara

Verkligen!

2008-10-06 @ 18:10:33
URL: http://saraha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0